Journal of Housing Research, Volume 27, Issue 2 (2018)

Journal of Housing Research, Volume 27, Issue 2 (2018)

 

1Andrew R. Sanderford, Andrew P. McCoy & Dong Zhao

Demonstrating a New Measure & Index of U.S. Homebuilder Confidence

Andrew R. Sanderford, Andrew P. McCoy & Dong Zhao

Pages: 107-128

 

Our objective in this paper is to apply behavioral economic theory and evidence from market actor perception surveys to the housing industry to demonstrate a new measure of homebuilder confidence. From the literature, we identify the factors that likely influence this confidence. Then, using pilot survey data on new homebuilders, as well as renovation and replacement contractors, we generate a new metric. The results suggest that this measure is associated with measures of housing market activity in the short term. The initial data is limited. Future research should examine the durability of these relationships over time.

 

本論文の目的は、行動経済学の理論と市場関係者の認識調査から得られた証拠を住宅産業に適用し、住宅建設業者の自信の新しい尺度を実証することである。文献から、この信頼感に影響を与えそうな要因を特定する。そして、新築住宅メーカー、リフォーム業者、買い替え業者を対象としたパイロット調査データを用いて、新しい指標を作成した。その結果、この指標は、短期的な住宅市場の活性化の指標と関連することが示唆された。初期のデータは限られたものである。今後の研究では,こうした関係の時間的な耐久性を検証する必要がある。

 

 

2Changha Jin, Alan Tidwell & Philip Seagraves

Structural Breaks: A Shift of Roles in the Relationship between Real Estate and Regional Industry

Changha Jin, Alan Tidwell & Philip Seagraves

Pages: 129-158

 

We conduct an analysis of connectivity between regional housing markets and regional industry by examining 10 consolidated metropolitan statistical areas (CMSAs) in the Case-Shiller Index and stock portfolios representing the economic base for each region. We test for cointegrating relationships between real estate markets and industry performance and find that, prior to the recent real estate market collapse, prices in the housing market are dependent on industry performance; post-collapse, however, this relationship changes. Our results suggest that the recent financial crisis was so severe that it resulted in a structural break in the causal relationship between regional industry performance and real estate markets.

 

ケース・シラー指数に含まれる10の連結都市統計地域(CMSA)と各地域の経済基盤を表す株式ポートフォリオを調べることで,地域の住宅市場と地域の産業との接続性の分析を行う。不動産市場と産業業績の間に共分散関係があるかどうかを検証した結果、近年の不動産市場の崩壊以前は、住宅市場の価格は産業業績に依存していたが、崩壊後はこの関係が変化していることがわかった。この結果は、近年の金融危機があまりにも深刻であったために、地域の産業パフォーマンスと不動産市場との因果関係に構造的な断絶が生じたことを示唆している。

 

 

3Christopher Cain, Daniel Huerta-Sanchez & Norman Maynard

Housing Crisis Spillover Effects in Areas of High Concentration of Non-primary Residences

Christopher Cain, Daniel Huerta-Sanchez & Norman Maynard

Pages: 159-182

 

Prior research finds that non-primary residences will have higher mortgage default rates and foreclosure rates than first homes. We investigate sub-markets with high concentrations of non-primary residences for differences in price behavior, marketing time, and probability of sale during the recent housing crisis relative to those areas with normal concentrations of non-primary residences. We find that there are significant differences between these areas, with generally greater price declines for those areas with high concentrations of non-primary residences. These price declines are also accompanied by statistically significant changes in marketing time for those homes in high non-primary residence areas.

 

Prior research finds that non-primary residences will have higher mortgage default rates and foreclosure rates than first homes. We investigate sub-markets with high concentrations of non-primary residences for differences in price behavior, marketing time, and probability of sale during the recent housing crisis relative to those areas with normal concentrations of non-primary residences. We find that there are significant differences between these areas, with generally greater price declines for those areas with high concentrations of non-primary residences. These price declines are also accompanied by statistically significant changes in marketing time for those homes in high non-primary residence areas.

 

先行研究では、非一次住宅は一次住宅よりも住宅ローンの不履行率や差し押さえ率が高くなることが判明している。我々は、一次取得者以外の住宅が密集しているサブマーケットについて、一次取得者以外の住宅が通常密集している地域と比較して、最近の住宅危機における価格行動、マーケティング時間、売却確率に違いがあるかどうかを調査した。その結果,これらの地域の間には有意な差があり,非一次住宅が密集している地域ほど,概して価格の下落が大きいことが分かった。このような価格下落は、非一次居住者の多い地域の住宅のマーケティング時間にも統計的に有意な変化を伴っている。

 

 

4Rokshana Binta Samad, Tandra Das, Arpan Mitra & Iffat Nowshin

Assessment of Job-Housing Scenario and Its Impacts on the Dwellers of Chittagong City

Rokshana Binta Samad, Tandra Das, Arpan Mitra & Iffat Nowshin

Pages: 183-201

 

 

One of the issues in land use planning today is jobs-housing balance. Like most other developing countries, Bangladesh fails to manage the balance between job and housing capacity and this situation is worse in Chittagong City. Our objectives in this paper are twofold. Firstly, we calculate the job-housing ratio to understand the job-housing scenario in the study area. Secondly, we identify the causes behind the imbalanced ratio, as well its impacts on employees. Using the analytical hierarchy process (AHP), we identify the causes and rank them based on employees' perception.

 

今日の土地利用計画における問題の1つは、雇用と住宅のバランスである。他の多くの発展途上国と同様に、バングラデシュも雇用と住宅供給力のバランスをうまく管理できておらず、この状況はチッタゴン市においてより深刻である。この論文での目的は2つある。第一に、調査地域の雇用と住宅のシナリオを理解するために、雇用と住宅の比率を計算することである。次に、アンバランスな比率の背後にある原因と、それが従業員に与える影響を明らかにすることである。AHP(Analysis hierarchy process)を用いて原因を特定し、従業員の認識に基づいてランク付けを行う。

 

 

5Kimberly R. Goodwin, Bennie D. Waller & H. Shelton Weeks

Connotation and Textual Analysis in Real Estate Listings

Kimberly R. Goodwin, Bennie D. Waller & H. Shelton Weeks

Pages: 93-106

 

Real estate listings typically include objective, factual information about property characteristics, along with subjective, descriptive language. How the agent constructs the content of the listing can either encourage or discourage potential buyers from viewing a property. Thus, understanding how buyers are interpreting the language in the listing is essential for effective marketing. This study takes an important first step towards creating a real estate specific dictionary of descriptive terms and measure of favorability.

 

不動産物件には通常、物件の特性に関する客観的で事実に基づいた情報と、主観的で説明的な言語が含まれます。エージェントがリスティングの内容をどのように構築するかによって、潜在的な買い手が物件を見ることを奨励したり、思いとどまらせたりすることができます。したがって、購入者がリスティングの言葉をどのように解釈しているかを理解することは、効果的なマーケティングに不可欠である。この研究は、不動産に特化した記述用語の辞書と好感度の指標の作成に向けた重要な第一歩を踏み出した。